Reklama

Na skrzyżowaniu Droszyńskiego i Bora – Komorowskiego powstanie rondo

Dziś nad ranem rozpoczęły się prace związane z przebudową układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Droszyńskiego i ul. gen. Bora – Komorowskiego na Przymorzu Małym. Wprowadzono ruch wahadłowy. Do końca marca przyszłego roku ma tu powstać rondo, wyremontowane zostaną również przyległe chodniki. Przebudowa skrzyżowania prowadzona jest w związku z powstającym w sąsiedztwie biurowcem.

To już historyczne zdjęcie skrzyżowania przy ZPC Bałtyk wykonane 19 czerwca 2020 roku | fot. Tomasz Strug
Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Dziś nad ranem rozpoczęły się prace związane z przebudową układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Droszyńskiego i ul. gen. Bora – Komorowskiego na Przymorzu Małym. Wprowadzono ruch wahadłowy. Do końca marca przyszłego roku ma tu powstać rondo, wyremontowane zostaną również przyległe chodniki. Przebudowa skrzyżowania prowadzona jest w związku z powstającym w sąsiedztwie biurowcem.

Przebudowa układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Droszyńskiego i ul. gen.Bora – Komorowskiego polegać będzie na budowie ronda wraz z przebudową wlotów ulic: Droszyńskiego i gen. Bora – Komorowskiego. Wykonane zostaną przyległe chodniki oraz zjazdy.

Inwestycja obejmuje również małą architekturę oraz urządzenie terenów zielonych. Przebudowie ulegną sieci: gazowe, telekomunikacyjne, elektryczne oraz oświetlenia ulicznego.

Tak dyży zakres robót wymaga zmian w organizacji ruchu, które wprowadzane będą etapami.

I etap – polegać będzie na wyłączeniu z ruchu zachodniej części skrzyżowania, pasa ruchu w relacji do ul. Chłopskiej wraz z przyległym chodnikiem i włączeniem do ul. Droszyńskiego – na odcinku od ul. Bora Komorowskiego w kierunku do ul. Słowiańskiej. Na ul. Słowiańskiej – od ul. Bora Komorowskiego do ul. Droszyńskiego przywrócony zostanie ruch dwukierunkowy, co umożliwi wyznaczenie trasy objazdu do drugiej części ul. Droszyńskiego w kierunku do ul. Śląskiej. Na sąsiednim pasie ruchu w kierunku do ul. Piastowskiej zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy – wahadłowy. Na ok. 95.0 mb przewężonego odcinka jezdni ruch będzie wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. W przypadku pojawienia się zatorów wprowadzone zostanie ręczne sterowanie ruchem. Ruch budowlany i dojazd do kompleksu warsztatów samochodowych pod nr 28 (na zapleczu posesji), będzie utrzymany starym zjazdem od ul. Droszyńskiego, ale wyznaczonym objazdem ul. gen. Bora Komorowskiego i ul. Słowiańską.

II – etap polegać będzie na wyłączeniu z ruchu wschodniej części skrzyżowania, pasa ruchu w relacji do ul. Piastowskiej wraz z przyległym chodnikiem i włączeniem do ul. Droszyńskiego – na odcinku od ul. Bora Komorowskiego w kierunku do ul. Słowiańskiej. Na ul. Słowiańskiej – od ul. Bora Komorowskiego do ul. Droszyńskiego zostanie utrzymany ruch dwukierunkowy, co umożliwi wyznaczenie trasy objazdu do drugiej części ul. Droszyńskiego w kierunku do ul. Śląskiej. Na sąsiednim pasie ruchu w kierunku do ul. Piastowskiej zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy – wahadłowy. Na ok. 95.0 mb przewężonego odcinka jezdni ruch będzie wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. W przypadku pojawienia się zatorów ruch będzie sterowany ręcznie.

Termin zakończenia prac to 31 marca 2021 roku.

Wizualizacja biurowca Format przy ul. Droszyńskiegomat. prasowe

 

Jak informuje Magdalena Kiljan – rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, rozpoczęta dziś przebudowa układu drogowego realizowana jest w ramach umowy drogowej zgodnie z art. 16 Ustawy o drogach publicznych zawartej z Torus sp. z o.o. sp.k. w ramach obsługi komunikacyjnej realizowanego budynku biurowo-usługowego przy ul. Droszyńskiego 24. Wartość umowy to ponad 1 mln 300 tys zł.

Pr/gzdiz

Ostatnia edycja: 22 czerwca, 2020 o 07:01