Nowe autobusy na liniach do Sopotu i Gdyni
Nowy operator będzie obsługiwał od Nowego Roku linie autobusowe jadące z Oliwy do Sopotu i Gdyni. Pasażerów przewiozą najnowsze autobusy z tzw. „górnej półki”.
Nowy operator będzie obsługiwał od Nowego Roku linie autobusowe jadące z Oliwy do Sopotu i Gdyni. Pasażerów przewiozą najnowsze autobusy z tzw. „górnej półki”.
Firma BP Tour z Lublina na osiem lat przejmie obsługę połączeń międzygminnych ZTM w Gdańsku. Dotychczas obsługiwały je autobusy firmy Warbus oraz PKS Gdańsk.
Nowy operator, wyłoniony w organizowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku postępowaniu przetargowym, pojedzie już 1 stycznia na następujących liniach na obszarze Gdańska i w gminach sąsiednich:
- Pruszcz Gdański: 107, 132, 200, 205, 207, 232, N5,
- Kolbudy: 174, 255, 256, 574,
- Sopot: 117, 122, 143,
- Żukowo/Gdynia: 126, 171,
Umowa dopuszcza obsługę przez BP Tour również innych linii, w zależności od potrzeb ZTM.
– Przez ostatni rok firma BP Tour przygotowała się na realizację zadania od strony technicznej – mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. – To oznaczało między innymi zakup nowej floty autobusowej w postaci pojazdów marki Mercedes-Benz Conecto LF oraz Citaro najnowszej generacji.
Autobusy z „górnej półki”
35 nowych autobusów wyposażanych będzie m.in. w klimatyzację, miejsca dedykowane osobom niepełnosprawnym oraz szereg innych udogodnień dla pasażerów takich jak m.in. innowacyjny system informacji pasażerskiej czy porty USB, umożliwiające doładowanie urządzeń mobilnych: telefonów komórkowych czy tabletów.
– Na pewno pasażer na duży plus odczuje zmianę operatora pod kątem jakości przewozu – zapewnia Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. Przewozów. – BP Tour wprowadza nową jakość w postaci zaawansowanych technicznie pojazdów z aktualnie najwyższej półki.
Kierowcy tylko na etacie
Nowy operator został zobowiązany umową do zatrudnienia wszystkich kierowców na umowę o pracę. Ostatnio brakuje kierowców do prowadzenia pojazdów komunikacji miejskiej. Firmy przewozowe posiłkują się m.in. kierowcami z Ukrainy. – Jeśli wśród zatrudnionych przez BP Tour kierowców znajdą się obcokrajowcy, będzie od nich wymagana znajomość języka polskiego na poziomie co najmniej średniozaawansowanym. Ci, którzy nie spełnią tego warunku, a więc nie będą umieli porozumieć się z pasażerem, nie będą mogli usiąść za kółkiem – zapewnia Dobaczewski.
Pw/ZTM
Ostatnia edycja: 29 grudnia, 2017 o 18:07