Reklama

Ruszają analizy wariantów budowy trasy „Nowa Abrahama”

Za dwa lata ma być wiadome, który wybrać wariant trasy mającej połączyć Brętowo z Zaspą. Podpisano umowę z firmą, która przygotuje Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego tzw. „Nowej Abrahama”.

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Za dwa lata ma być wiadome, który wybrać wariant trasy mającej połączyć Brętowo z Zaspą. Podpisano umowę z firmą, która przygotuje Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego tzw. „Nowej Abrahama”.

Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe to opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć: wstępnemu określeniu zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustaleniu jego efektywności ekonomicznej,

Prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) korytarza transportowego Nowej Abrahama i ul. Kołobrzeskiej potrwają 2 lata. W wyniku przetargu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała wykonawcę dokumentu. Opracuje go firma firma Schüßler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o z Warszawy.

„Nowa Abrahama” to trasa z linią tramwajową, która w przyszłości ma połączyć Zaspę z Brętowem, biegnąc przez VII Dwór, Strzyżę, Oliwę i Przymorze w kierunku Zaspy. Droga połączy okolice pętli Zaspa z ul. Słowackiego. Trasa tramwajowa ma zakończyć swój bieg przy stacji PKM Brętowo.

– Nowa Abrahama jest inwestycją, o którą często pytają mnie mieszkańcy. Pierwszym krokiem, aby w przyszłości zrealizować ten pomysł jest opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Dokumentacja wskaże m.in. możliwe warianty drogi i trasy tramwajowej, koszty poszczególnych wariantów czy prognozy ruchu – mówiła w lipcu tego roku  Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.

Firma Schüßler-Plan Inżynierzy ma za zadanie m.in. wykonanie analizy ruchu, wstępne ustalenie wariantów przekroju i układu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych, określenie korytarzy przebiegu trasy tramwajowej wraz z węzłami drogowymi, określenie klasy i parametrów drogi oraz uwarunkowań środowiskowych.

Zwycięskie biuro projektowe ma przedstawić również tzw. analizę korytarzową, która będzie stanowić główny dokument projektowy, kompleksowo przedstawiający  nowe,  drogowe  zamierzenie  inwestycyjne z  uwzględnieniem  regionalnych i  lokalnych  uwarunkowań geograficznych,  przyrodniczych i społecznych. Dokument wskaże także możliwości etapowania inwestycji.

Pojawiają sie głosy, że trasa nie jest potrzebna – zwłaszcza jeśli chodzi o ruch samochodowy.

zalacznik 1a analizowany uklad uliczno drogowy Duży 

Ulica tzw. Nowa Abrahama będzie analizowana z podziałem na następujące odcinki:

  • Odcinek  1 – Nowa Abrahama (odcinek Żołnierzy Wyklętych – Wita Stwosza)
  • Odcinek 2 – Nowa Abrahama (odcinek Wita Stwosza – Grunwaldzka)
  • Odcinek 3 (a ) – Nowa Abrahama poza śladem ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
  • Odcinek 3 (b) – Nowa Abrahama w śladzie ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)

zalacznik 1b analizowane odcinki tramwajowe Duży

Trasa tramwajowa Nowa Abrahama będzie poddana analizie z podziałem na następujące odcinki:

  • Odcinek 1 – Nowa Abrahama (odcinek Brętowo – Wita Stwosza)
  • Odcinek 2 – Nowa Abrahama (odcinek Wita Stwosza- Grunwaldzka)
  • Odcinek 3 – Nowa Abrahama w śladzie ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
  • Odcinek 4 – Wita Stwosza
  • Odcinek 5 – Bażyńskiego
  • Odcinek 6 –  Kołobrzeska
  • Odcinek 7 – Grunwaldzka (odcinek Abrahama Kołobrzeska
  • Odcinek 8 – Grunwaldzka (odcinek Wojska Polskiego – Abrahama)

zalacznik 1c przebieg trasy tramwajowej warianty Duży

Prace nad studium dla Nowej Abrahama potrwają 2 lata od daty podpisania umowy. 

 

Ostatnia edycja: 10 grudnia, 2022 o 09:15