Ruszają analizy wariantów budowy trasy „Nowa Abrahama”
Za dwa lata ma być wiadome, który wybrać wariant trasy mającej połączyć Brętowo z Zaspą. Podpisano umowę z firmą, która przygotuje Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego tzw. „Nowej Abrahama”.
Za dwa lata ma być wiadome, który wybrać wariant trasy mającej połączyć Brętowo z Zaspą. Podpisano umowę z firmą, która przygotuje Studium Techniczno- Ekonomiczno- Środowiskowego tzw. „Nowej Abrahama”.
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe to opracowanie projektowe, które w zależności od potrzeb może służyć: wstępnemu określeniu zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustaleniu jego efektywności ekonomicznej,
Prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) korytarza transportowego Nowej Abrahama i ul. Kołobrzeskiej potrwają 2 lata. W wyniku przetargu Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała wykonawcę dokumentu. Opracuje go firma firma Schüßler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o z Warszawy.
„Nowa Abrahama” to trasa z linią tramwajową, która w przyszłości ma połączyć Zaspę z Brętowem, biegnąc przez VII Dwór, Strzyżę, Oliwę i Przymorze w kierunku Zaspy. Droga połączy okolice pętli Zaspa z ul. Słowackiego. Trasa tramwajowa ma zakończyć swój bieg przy stacji PKM Brętowo.
– Nowa Abrahama jest inwestycją, o którą często pytają mnie mieszkańcy. Pierwszym krokiem, aby w przyszłości zrealizować ten pomysł jest opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Dokumentacja wskaże m.in. możliwe warianty drogi i trasy tramwajowej, koszty poszczególnych wariantów czy prognozy ruchu – mówiła w lipcu tego roku Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
Firma Schüßler-Plan Inżynierzy ma za zadanie m.in. wykonanie analizy ruchu, wstępne ustalenie wariantów przekroju i układu drogi i jej powiązań z siecią dróg publicznych, określenie korytarzy przebiegu trasy tramwajowej wraz z węzłami drogowymi, określenie klasy i parametrów drogi oraz uwarunkowań środowiskowych.
Zwycięskie biuro projektowe ma przedstawić również tzw. analizę korytarzową, która będzie stanowić główny dokument projektowy, kompleksowo przedstawiający nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Dokument wskaże także możliwości etapowania inwestycji.
Pojawiają sie głosy, że trasa nie jest potrzebna – zwłaszcza jeśli chodzi o ruch samochodowy.
Ulica tzw. Nowa Abrahama będzie analizowana z podziałem na następujące odcinki:
- Odcinek 1 – Nowa Abrahama (odcinek Żołnierzy Wyklętych – Wita Stwosza)
- Odcinek 2 – Nowa Abrahama (odcinek Wita Stwosza – Grunwaldzka)
- Odcinek 3 (a ) – Nowa Abrahama poza śladem ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
- Odcinek 3 (b) – Nowa Abrahama w śladzie ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
Trasa tramwajowa Nowa Abrahama będzie poddana analizie z podziałem na następujące odcinki:
- Odcinek 1 – Nowa Abrahama (odcinek Brętowo – Wita Stwosza)
- Odcinek 2 – Nowa Abrahama (odcinek Wita Stwosza- Grunwaldzka)
- Odcinek 3 – Nowa Abrahama w śladzie ul. Hynka (odcinek Grunwaldzka – Rzeczypospolitej)
- Odcinek 4 – Wita Stwosza
- Odcinek 5 – Bażyńskiego
- Odcinek 6 – Kołobrzeska
- Odcinek 7 – Grunwaldzka (odcinek Abrahama Kołobrzeska
- Odcinek 8 – Grunwaldzka (odcinek Wojska Polskiego – Abrahama)
Prace nad studium dla Nowej Abrahama potrwają 2 lata od daty podpisania umowy.
Ostatnia edycja: 10 grudnia, 2022 o 09:15