Konkurentka Hali Olivia oddana do użytku
Nieczynna Hala Olivia przechodzi obecnie remont dachu, a tymczasem na granicy z Sopotem wyrosła jej konkurencja. Zakończyła się wspólna inwestycja Gdańska i Sopotu. W najbliższych latach czeka nas budowa dróg dojazdowych do hali przy okazji powstawania tak zwanej „Drogi Zielonej”. Oliwa zyska tunel pod linią kolejową.
Prezydenci Gdańska i Sopotu z pozwoleniem użytkowania hali
Hala sportowo ? widowiskowa została dopuszczona do użytkowania. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Sopocie 31 lipca, po przeprowadzeniu obowiązkowej kontroli, wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. W poniedziałek prezydenci: Gdańska Paweł Adamowicz i Sopotu Jacek Karnowski odebrali przed halą stosowne dokumenty. Obecnie trwają prace mające na celu przejęcie obiektu przez inwestora oraz przygotowanie go do eksploatacji przez przyszłego zarządcę.
Hala, która w zależności od imprezy będzie mogła pomieścić od 5 do 15 tysięcy osób – swoją premierę będzie miała 18 sierpnia. Wtedy to właśnie zostanie rozegrany towarzyski mecz w siatkówce mężczyzn pomiędzy reprezentacjami Polski i Brazylii.
Ostatnie przygotowania przed pierwszą imprezą
Problemem natomiast jest dojazd. Na ukończenie bowiem czekają jeszcze drogi prowadzące do hali a na zbudowanie ?Droga Zielona?, która połączy nowy obiekt z al. Grunwaldzką w Oliwie. Przygotowywany wspólnie przez Miasto Sopot i Miasto Gdańsk projekt przewiduje przebudowę ul. Łokietka w Sopocie na odcinku od ul. Langiewicza do obecnego zakończenia ulicy (wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Polną) oraz budowę nowego jej odcinka – przedłużenia do skrzyżowania z ul. Gospody i Drogą Zieloną wraz z układem dróg dojazdowych i parkingów, w tym drogi na zapleczu ogródków działkowych wzdłuż terenów ujęcia wody.
Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie. W głębi widoczny tunel pod linią kolejową
wizualizacja: Rozbudowa układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej
W części sopockiej przebudowana zostanie również część ul. Bitwy pod Płowcami od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Hestii (z wyłączeniem tych skrzyżowań). W części gdańskiej wybudowany zostanie fragment tzw. ?Drogi Zielonej? na odcinku od ronda Gospody do al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości (budowa tunelu pod torami kolejowymi. W ten sposób poprawi się jakość i funkcjonalności połączeń drogowych Gdańska i Sopotu. Ponadto oba miasta zyskają dogodny dojazd do Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej. Ten wspierany przez fundusze unijne projekt ma zostać zrealizowany do 2014 roku.
Tomasz Strug
Nieczynna Hala Olivia przechodzi obecnie remont dachu, a tymczasem na granicy z Sopotem wyrosła jej konkurencja. Zakończyła się wspólna inwestycja Gdańska i Sopotu. W najbliższych latach czeka nas budowa dróg dojazdowych do hali przy okazji powstawania tak zwanej „Drogi Zielonej”. Oliwa zyska tunel pod linią kolejową.
Prezydenci Gdańska i Sopotu z pozwoleniem użytkowania hali
Hala sportowo ? widowiskowa została dopuszczona do użytkowania. Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Sopocie 31 lipca, po przeprowadzeniu obowiązkowej kontroli, wydał decyzje o pozwoleniu na użytkowanie obiektu. W poniedziałek prezydenci: Gdańska Paweł Adamowicz i Sopotu Jacek Karnowski odebrali przed halą stosowne dokumenty. Obecnie trwają prace mające na celu przejęcie obiektu przez inwestora oraz przygotowanie go do eksploatacji przez przyszłego zarządcę.
Hala, która w zależności od imprezy będzie mogła pomieścić od 5 do 15 tysięcy osób – swoją premierę będzie miała 18 sierpnia. Wtedy to właśnie zostanie rozegrany towarzyski mecz w siatkówce mężczyzn pomiędzy reprezentacjami Polski i Brazylii.
Ostatnie przygotowania przed pierwszą imprezą
Problemem natomiast jest dojazd. Na ukończenie bowiem czekają jeszcze drogi prowadzące do hali a na zbudowanie ?Droga Zielona?, która połączy nowy obiekt z al. Grunwaldzką w Oliwie. Przygotowywany wspólnie przez Miasto Sopot i Miasto Gdańsk projekt przewiduje przebudowę ul. Łokietka w Sopocie na odcinku od ul. Langiewicza do obecnego zakończenia ulicy (wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Polną) oraz budowę nowego jej odcinka – przedłużenia do skrzyżowania z ul. Gospody i Drogą Zieloną wraz z układem dróg dojazdowych i parkingów, w tym drogi na zapleczu ogródków działkowych wzdłuż terenów ujęcia wody.
Rondo u zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Czyżewskiego w Oliwie. W głębi widoczny tunel pod linią kolejową
wizualizacja: Rozbudowa układu komunikacyjnego Trójmiasta wraz z układem komunikacyjnym Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej
W części sopockiej przebudowana zostanie również część ul. Bitwy pod Płowcami od skrzyżowania z ul. Polną do skrzyżowania z ul. Hestii (z wyłączeniem tych skrzyżowań). W części gdańskiej wybudowany zostanie fragment tzw. ?Drogi Zielonej? na odcinku od ronda Gospody do al. Grunwaldzkiej i al. Niepodległości (budowa tunelu pod torami kolejowymi. W ten sposób poprawi się jakość i funkcjonalności połączeń drogowych Gdańska i Sopotu. Ponadto oba miasta zyskają dogodny dojazd do Wielofunkcyjnej Hali Sportowo-Widowiskowej. Ten wspierany przez fundusze unijne projekt ma zostać zrealizowany do 2014 roku.
Tomasz Strug