Reklama

Światełko w tunelu dla drogi pod Pachołkiem

Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.

Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.

Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało „Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku”. Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową” (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), „Drogę Zieloną” do tunelu pod Martwą Wisłą.

Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.

Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.

Korytarz_ekologiczny_os_oliwska

Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.

Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej  na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.

Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.

Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.

Tomasz Strug

 

Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.

 

Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa

KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA

− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu

− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie

− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot

− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń

KOMUNIKACJA PUBLICZNA

− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża

− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża

− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)

 

WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:

Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i

historycznej obu miast.

Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego

struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)

 

Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:

– wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,

– wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo – turystycznej

Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.

Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją

− jest aktywizacja terenów ją otaczających,

− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.

Nie pozwólmy zapomnieć o „Tunelu pod Pachołkiem”

Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.

Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.

Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało "Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku". Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową" (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), "Drogę Zieloną" do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.

Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.

Korytarz_ekologiczny_os_oliwska

Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.

Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej  na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.

Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.

Tomasz Strug

 

Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.

 

Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa

KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA

− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu

− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie

− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot

− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń

KOMUNIKACJA PUBLICZNA

− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża

− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża

− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)

 

WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:

Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i

historycznej obu miast.

Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego

struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)

 

Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:

- wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,

- wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo - turystycznej

Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.

Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją

− jest aktywizacja terenów ją otaczających,

− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.

Nie pozwólmy zapomnieć o "Tunelu pod Pachołkiem"

|

Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.

Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.

Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało "Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku". Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową" (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), "Drogę Zieloną" do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.

Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.

Korytarz_ekologiczny_os_oliwska

Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.

Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej  na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.

Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.

Tomasz Strug

 

Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.

 

Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa

KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA

− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu

− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie

− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot

− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń

KOMUNIKACJA PUBLICZNA

− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża

− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża

− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)

 

WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:

Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i

historycznej obu miast.

Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego

struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)

 

Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:

- wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,

- wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo - turystycznej

Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.

Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją

− jest aktywizacja terenów ją otaczających,

− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.

Nie pozwólmy zapomnieć o "Tunelu pod Pachołkiem"

Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.

Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.

Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało „Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku”. Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową” (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), „Drogę Zieloną” do tunelu pod Martwą Wisłą.

Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.

Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.

Korytarz_ekologiczny_os_oliwska

Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.

Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej  na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.

Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.

Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.

Tomasz Strug

 

Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.

 

Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa

KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA

− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu

− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie

− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot

− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń

KOMUNIKACJA PUBLICZNA

− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża

− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża

− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)

 

WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:

Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i

historycznej obu miast.

Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego

struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)

 

Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:

– wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,

– wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo – turystycznej

Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.

Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją

− jest aktywizacja terenów ją otaczających,

− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.

Nie pozwólmy zapomnieć o „Tunelu pod Pachołkiem”

Ostatnia edycja: 24 listopada, 2016 o 23:20