Światełko w tunelu dla drogi pod Pachołkiem
Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.
Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.
Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało „Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku”. Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową” (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), „Drogę Zieloną” do tunelu pod Martwą Wisłą.
– Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.
Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.
Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.
Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.
– Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.
Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.
Tomasz Strug
Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.
Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa
KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA
− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu
− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie
− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot
− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń
KOMUNIKACJA PUBLICZNA
− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża
− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża
− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)
WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:
Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i
historycznej obu miast.
Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego
struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)
Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:
– wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,
– wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo – turystycznej
Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.
Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją
− jest aktywizacja terenów ją otaczających,
− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.
Nie pozwólmy zapomnieć o „Tunelu pod Pachołkiem”
Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.
Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.
Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało "Studium Techniczno - Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku". Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową" (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), "Drogę Zieloną" do tunelu pod Martwą Wisłą.
- Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.
Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.
Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.
Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.
- Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.
Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.
Tomasz Strug
Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.
Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa
KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA
− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu
− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie
− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot
− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń
KOMUNIKACJA PUBLICZNA
− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża
− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża
− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)
WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:
Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i
historycznej obu miast.
Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego
struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)
Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:
- wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,
- wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo - turystycznej
Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.
Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją
− jest aktywizacja terenów ją otaczających,
− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.
Nie pozwólmy zapomnieć o "Tunelu pod Pachołkiem"
|Gdańsk i Sopot analizują budowę „Nowej Spacerowej” oraz tunelu pod Pachołkiem. To szansa na uratowanie Oliwy przed „rozjechaniem” oraz na ul. Spacerową bez korków i ze ścieżką rowerową na całej długości.
Powstało specjalne opracowanie oceniające aspekty ekonomiczne i środowiskowe tego rozwiązania. Jeśli oba miasta zdecydują się na inwestycję to cała nadzieja na jej realizację jest w pieniądzach z Unii Europejskiej.
Z końcem czerwca Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. na zamówienie Gdańska i Sopotu przygotowało „Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowe układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku”. Nazwa jest może niezbyt czytelna, ale w opracowaniu chodzi trasę od Osowy, poprzez „ul. Nową Spacerową” (w tym tunel pod wzgórzami oliwskim), „Drogę Zieloną” do tunelu pod Martwą Wisłą.
– Bardzo ważne jest to, że projekt obejmuje realizację ważnego układu komunikacyjnego, który przez fachowców jest nazywany „rama komunikacyjna miasta Gdańska” – mówi Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A. Przed przekazaniem studium do miasta Gdańska, jego założenia techniczne i środowiskowe wraz z wybranym przez zamawiającego wariantem układu drogowego przedstawiono radnym miasta i radnym dzielnic przez które miałaby przebiegać trasa.
Dla Oliwy, Osowy i Sopotu najważniejsze, że wszystkie warianty zakładają budowę „Nowej Spacerowej” wraz z powstaniem tzw. tunelu pod Pachołkiem. To pozwoli znacznie uspokoić ruch samochodowy na tzw. „osi oliwskiej” (od Oliwy do Jelitkowa) i wyprowadzić go tranzytem i bez korków ulicą „Nową Spacerową” w kierunku obwodnicy.
Spore zmiany dotyczyłyby również węzła drogowego Wysoka przy obwodnicy. Miałby on zostać przebudowany do pełnej „koniczyny”. Dla pieszych i rowerzystów dodatkowo zakłada się budowę specjalnej kładkę nad obwodnicą. Dalej rowerzyści jechali by do Oliwy nową droga rowerową, wzdłuż przebudowanej ul. Spacerowej.
Warianty przedstawione w STEŚ różnią się przede wszystkim w zakresie trasy na odcinku od al. Grunwaldzkiej na granicy Oliwy z Sopotem do tunelu pod Martwą Wisłą.
– Jest to projekt dwóch miast, Gdańska i Sopotu. Takie podejście daje znacznie większe szanse na uzyskanie środków unijnych – podkreśla Jan Kosiedowski, prezes zarządu BPBK S.A.
Studium przygotowane przez BPBK przekazano do Wydział Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku i jest tam już analizowane. Ostateczny wariant ewentualnej realizacji trasy będzie wybrany w porozumieniu z władzami Sopotu, który partycypuje w kosztach stworzenia studium.
Tomasz Strug
Studium układu drogowego łączącego drogę wojewódzką nr 218 z Trasą Słowackiego w Gdańsku.
Korzyści realizacji Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa
KOMUNIKACJA INDYWIDUALNA SAMOCHODOWA
− Wyprowadzenie ruchu ze Starej Oliwy i Sopotu
− Ograniczenie ruchu tranzytowego w Osowie
− Włączenie Jelitkowa w obszar „kurortu” Sopot
− Ścieżki rowerowe, rekreacja, zieleń
KOMUNIKACJA PUBLICZNA
− Tramwaj w Drodze Zielonej na odcinku od ulicy Hallera do ulicy Obrońców Wybrzeża
− Tramwaj w ulicy Obrońców Wybrzeża
− Pętla integracyjna Pomorska (tramwaj + autobus)
WSPÓLNE CELE GDAŃSKA I SOPOTU:
Podniesienie atrakcyjności turystycznej i gospodarczej strefy nadmorskiej, uzdrowiskowej i
historycznej obu miast.
Ochrona i poprawa warunków życia (mieszkaniowych) – utrzymanie potencjału rozwojowego
struktur mieszkaniowych (liczebność i kondycja ludności, jakość twardej infrastruktury)
Trasa Spacerowa- Droga Zielona rozwiązująca a nie generująca problem:
– wzrostu zapotrzebowania na miejsca parkingowe w rejonach nadmorskich,
– wyprowadzania a nie wprowadzania tranzytu do strefy nadmorskiej, mieszkaniowo – turystycznej
Główne cele, które ma się uzyskać dzięki budowie Trasy Droga Zielona – Nowa Spacerowa wynikające z analizy dokumentów strategicznych Miasta Gdańska i Sopotu.
Układ drogowy łączący DW 218 z trasą Słowackieg jako oś transportowa, której główną funkcją
− jest aktywizacja terenów ją otaczających,
− podnoszenie ich atrakcyjności społeczno-ekonomicznej.
Nie pozwólmy zapomnieć o „Tunelu pod Pachołkiem”
Ostatnia edycja: 24 listopada, 2016 o 23:20