Reklama

W końcu działa winda na peron SKM w Oliwie

 

Aktualizacja: 21 sierpnia – winda ponownie nie działa….

Mamy dobrą wiadomość. Dzięki naszej interwencji, po trwającej ponad 2 miesiące awarii uruchomiono windę na peron SKM na oliwskim dworcu.

Ten komunikat na drzwiach do windy jest już na szczęście nieaktualny | fot. Tomasz Strug
Udostępnij facebook twitter Whatsapp Drukuj Wyślij emailem

 

Aktualizacja: 21 sierpnia – winda ponownie nie działa….

Mamy dobrą wiadomość. Dzięki naszej interwencji, po trwającej ponad 2 miesiące awarii uruchomiono windę na peron SKM na oliwskim dworcu.

Winda prowadząca z tunelu oliwskiego dworca na peron Szybkiej Kolei Miejskiej zepsuła się na początku czerwca w trakcie jednego z ulewnych deszczy.

Na wynikające z tego problemy zwróciła uwagę jedna z mieszkanek Gdańska, która i tak wykazała się wielką cierpliwością.

– 9 czerwca przyjechałam na  peron SKM z wózkiem bliźniaczym i odkryłam, że winda nie działa. Po zniesieniu wózka z dziećmi po schodach, co wymagało rozłożenia go na części i kilkukrotnej wycieczki w górę i w dół, ponieważ zniesienie takiego wózka „na raz” nawet przy pomocy innych osób nie jest możliwe. (…)Taki stan trwa do dziś, czyli od 50 dni – pisała mieszkanka pod koniec lipca w wiadomości skierowanej do SKM, Rad Dzielnic Oliwy i Przymorza Małego oraz trójmiejskich mediów. – Podróżując z dziećmi jestem zmuszona nadrabiać drogi i korzystać z przystanku Przymorze lub planować podróż tramwajem. Jest to jednak niewielka niedogodność w porównaniu do tej, jaką muszą zapewne znosić osoby niepełnosprawne.

Autorka listu zwróciła się o pomoc do Rad Dzielnic również w sprawie uruchomienia windy po stronie dworca, należącej do PKP.

Po naszej interwencji oraz Rady Oliwy, windę tę szybko naprawiono. Problem był jednak nadal z windą prowadzącą na peron SKM, która podlega temu przewoźnikowi.

Okazało się, że zalane podczas czerwcowej ulewy podzespołu dźwigu osobowego zostały zalane. Kolejne zniszczenia ujawniały się w trakcie prób uruchomienia windy. To wydłużało w nieskończoność naprawę, a zniecierpliwiona mieszkanka uruchomiła fanpage Czy winda działa? Trójmiasto SKM, PKP, PKM poświęcony tej i podobnym awariom.

Tu również znajdujemy odpowiedź SKM na list mieszkanki.

(…) Wyjaśniamy, iż długotrwała awaria dźwigu w Gdańsku Oliwie jest skutkiem jego zalania oraz niemożnością precyzyjnego zlokalizowania miejsca uszkodzenia elementów.

Po osuszeniu i zamówieniu nowych elementów elektroniki sterowania i ich zamontowaniu, miało nastąpić uruchomienie dźwigu(…). Jednak podczas próby uruchamiania windy wykryto dodatkowe uszkodzenie systemu zasilania dźwigu, którego nie można było zlokalizować przed wymianą systemu sterowania.

Po zlokalizowaniu ww. uszkodzenia zamówiono nowy element i po jego zamontowaniu winda zostanie ponownie uruchomiona. Zgodnie z uzyskanymi informacjami winno to nastąpić w ciągu kilku najbliższych dni.

Zapewniamy, iż dokładamy wszelkich starań, aby opisywaną sytuację rozwiązać jak najszybciej. Zdajemy sobie sprawę, iż długotrwały czas awarii może powodować frustrację, podkreślamy jednak, iż winda na stacji Gdańsk Oliwa jest jednym z pierwszych tego typu urządzeń zainstalowanych na terenie PKP SKM. Wpływa to na dostępność części, które konieczne są do jej naprawy.

W swoim piśmie do SKM mama bliźniaków pytała, co ma zrobić osoba niepełnosprawna, która przyjedzie na peron i nie znajdzie nikogo do pomocy. Czy SKM oferuje jakąkolwiek pomoc w takiej sytuacji?

W kwestii zaś obsługi osób niepełnosprawnych wyjaśniamy, iż zgodnie z Regulaminem Przewozu Osób Rzeczy i Zwierząt PKP SKM w Trójmieście pracownicy SKM bezwzględnie udzielają pomocy przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu SKM, w przypadku zgłoszenia tego na 48 h przed przejazdem. W innym przypadku pomoc udzielana jest w miarę możliwości. Wyjaśniamy również, iż wszystkie zgłoszenia podróżnych dotyczące niesprawnych dźwigów osobowych są niezwłocznie przekazywane do serwisu.

Prosimy o przyjęcie powyższych wyjaśnień wraz z serdecznymi przeprosinami za wszelkie doznane niedogodności związane zarówno z długotrwałą naprawą jak i oczekiwaniem na odpowiedź.

Ostatecznie winda została uruchomiona w piątek (16 sierpnia). W jej jak najszybsze naprawienie zaangażował się osobiście Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście, za co serdecznie dziękujemy.

este

Ostatnia edycja: 21 sierpnia, 2019 o 06:35